Bestuur en beheer Bestuur en beheer
Bestuur en beheer
Met ons geloof hebben we elkaar ontvangen als medegelovigen. We leven uit dezelfde genade en zijn op zoek naar dezelfde waarheid die niemand van ons in pacht heeft.

De kerkenraad bestaat uit:
Wybo Dondorp voorzitter
Durk Bonnema scriba
Truus van der Schaar en Jannie & Trinus van der Kuur ouderlingen
Geartsje van Dijk-Elsinga en Willem Zuidema, diakenen
Sybe Haakma en Jacob Struiksma, kerkrentmeesters

De inspiratiegroep heeft als opdracht mee te denken over mogelijke activiteiten en de vormgeving daarvan. Hier doen vier gemeenteleden aan mee.

Beleidsplan
In  de komende vier jaar willen we werken aan de volgende prioriteiten (beleidsplan):
-verdere revitalisering van de gemeente door zoveel mogelijk gemeenteleden te betrekken bij de kerkdiensten en/of andere activiteiten;
-beroepen van een predikant of pastoraal werker;
-zoeken naar mogelijkheden tot samenwerking met buurgemeenten;
-zoeken naar grotere verbinding met het dorp.

Predikantsvacature
Het voornemen bestaat om samen met de gemeente van Oosterbierum-Wijnaldum een predikant te beroepen (profielschets).

Samenwerking in de regio
In nauw overleg met de PKN-gemeenten van Sexbierum-Pietersbierum, Oosterbierum-Wijnaldum en Minnertsga wordt gestreefd naar intensivering van de onderlinge samenwerking. Dat is een proces van onderop; welke uiteindelijke vorm die samenwerking zal krijgen, is om dit moment nog open.

Het college van kerkrentmeesters bestaat uit
Sybe Haakma, voorzitter
Jacob Struiksma, penningmeester
Ids Schram

De rentmeesters zijn belast met het beheer van de financiën, de gebouwen, landerijen en de begraafplaatsen. Ook de preekvoorziening en de organisten vallen onder de verantwoordelijkheid van de rentmeesters. Jaarlijks, in januari, verzorgen zij de actie ‘’Kerkbalans’’, gericht op de inning van de vaste vrijwillige bijdrage van de gemeenteleden.

Kerkelijk Bureau/ Ledenadministratie
Maaike van der Zee